You are not logged in.

Dear visitor, welcome to VDR Portal. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

ntm

Beginner

  • "ntm" started this thread

Posts: 15

Location: Trier

Occupation: Informatiker

  • Send private message

1

Sunday, June 5th 2005, 11:59am

vdrsync unter SuSE 9.3: mplex und glibc

Hallo allerseits...

Ich benutze seit längerem vdrsync, um DVDs zu erstellen. Sei letzter Woche ging das plötzlich nicht mehr...

Nach längerer Suche bin ich auf die Ursache gestoßen: Bei SuSE 9.3 gibt es als Update ein neues RPM für die glibc: glibc-2.3.4-23.2.i686.rpm

Diese Fassung der glibc funktioniert leider nicht mit dem mplex-Kommando zusammen, ich erhielt bei der Erstellung von DVDs immer die Fehlermeldung:
*** glibc detected *** double free or corruption (!prev): 0x0804e200 ***

Nachdem ich mein System auf die vorige Version der glibc zurückgesetzt hatte, lief es wieder...

Gruß, Norbert
Server: VDR 1.7.10 auf SuSE11.3,
Athlon II X2 235e, 2x Budget, 1x SkyStar HD2, GeForce 210, 3x1TB HD
Clients: u.a. Samsung STM-7020s mit zenslack, VDR 1.4.5
sonstiges: Medion X10, LIRC-Selbstbauempfänger,...