Dear visitor, welcome to VDR Portal. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.
This post has been edited 2 times, last edit by "Keine_Ahnung" (May 7th 2009, 11:16pm)
This post has been edited 1 times, last edit by "icho40" (May 7th 2009, 11:59pm)
This post has been edited 4 times, last edit by "bexbier" (May 8th 2009, 12:51am)
This post has been edited 2 times, last edit by "icho40" (May 8th 2009, 1:22am)
This post has been edited 2 times, last edit by "bexbier" (May 8th 2009, 1:30am)

This post has been edited 1 times, last edit by "icho40" (May 8th 2009, 2:09am)
This post has been edited 1 times, last edit by "icho40" (May 8th 2009, 2:20am)
Quoted
Original von icho40
ich arbeite mit
ssh -X am VDR
Wenn ich vdr-sxfe eingebe,
hab ich das Bild auf dem Laptop, aber nicht am Fernseher.
Quoted
na das hört isch doch schonmal gut an, also läuft der vdr schomal, damit wär der größte teil schonmal geschafft.
ist dein pc denn am fernseher angeschlossen ? wenn ja wie ? falls du versucht über den s-video deine tvkarte zu gehen, das ist laut wiki ein EINGANG kein ausgang !
also MUSST du den Fernseher über deine grfikkarte ansteuern, sonst gehts nicht.
This post has been edited 1 times, last edit by "bexbier" (May 8th 2009, 2:49am)
Quoted
hmm .... also wenn es mit easyvdr schon funktioniert hat dann würd ich an deiner stelle mir einfach auf ebay ein ir receiver für den serial port besorgen -> sowas HIER
Quoted
also ist dein einziges problem "nur" noch die fernbedienung
Quoted
Original von icho40
Meine eigentliche Frage war, ob zum Betrieb eines VDR sowohl als Sat-Empfangsgerät
als auch als Abspielgerät für den TV eine Karte reicht.
So wie ich das verstanden habe, lautet die Antwort "ja".
This post has been edited 3 times, last edit by "gda" (May 8th 2009, 4:04pm)
This post has been edited 1 times, last edit by "bexbier" (May 8th 2009, 4:32pm)